loading...

ساز و كار

ساز و كار

بازدید : 244
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

Image result for ‫كپسول اتش نشاني‬‎

تجهيزات ايمني و آتش نشاني كه هر محل كسب و كار متفاوت به آن نياز دارد

جعبه آتش نشاني

با توجه به اينكه ساختار هر كسب و كاري متفاوت است، اما برخي از قطعات اصلي تجهيزات ايمني و آتش نشاني وجود دارد كه هر سازمان در محيط اداري، انبار يا كارخانه به آن نياز دارد. بارها پيش آمده كه شنيده باشيم يا حتي تجربه كرده باشيم كه وجود يك كپسول آتش نشاني و يا يك جعبه آتش نشاني (فايرباكس) در محل كار يا منزل باعث شده خسارت حادثه به وجود آمده بسيار پايين بيايد.

دستكش نيتريل

در اين مقاله شركت آتشران به توضيح اصلي ترين تجهيزاتي مي پردازد كه لازم است در هر محل كسب و كار، خانه، انبار و ... وجود داشته باشد.

كپسول هاي اتش نشاني

اولين چيزي كه در مورد اطفا حريق و ايمني در برابر آتش سوزي به نظر مي مي آيد كپسول هاي آتش نشاني است. هر فضاي كاري نياز به حداقل يك كپسول آتش نشاني دارد. تعداد و انواع مختلف خاموش كننده هاي مورد نياز با توجه به اندازه محل شما و همچنين نوع خطرات آتش سوزي مربوط به دفتر، كارخانه يا انبار شما بستگي دارد، اما قطعا نياز به يك يا چند مورد زير خواهد بود:

كپسول آتش نشاني

خاموش كننده دي اكسيد كربن: براي تمام خطرات الكتريكي و جايي كه مايعات قابل اشتعال و غيره در حال استفاده هستند به عنوان مواد حساس و ظريف بي ضرر و ايده آل است.

خاموش كننده فوم آتش نشاني: يك راه حل مناسب براي استفاده از چند ريسك. خمير شيميايي خيس مانند روغن هاي سوختني را سرد و سوزاندن دوباره شعله هاي آتش را كاهش مي دهد.

خاموش كننده آب: اين نوع كپسول ها بصورت اسپري عمل كرده و مخصوص آتش سوزي هاي مواد چوبي و كاغذي است.

خاموش كننده پودر: مي تواند بيشترين آتش سوزي را كه شامل چوب، كاغذ، مايعات قابل اشتعال و الكتريكي مي شود، رفع كند. پودر آتش نشاني نيز مي تواند در آتش سوزي خودرو استفاده شود و مي تواند در اتومبيل يا وسايل نقليه تجاري نصب شود.

آتش نشاني براي آپارتمان

سيستم هاي اعلام حريق آتش نشاني

آلارم آتش براي هر ساختمان در يك كسب و كار ضروري است و بايد به كار گرفته شود. ما طيف گسترده اي از سيستم هاي اعلام حريق در اختيار داريم كه هر دو باتري و يا برق كار مي كنند. آلارم هاي بصري نيز براي انبارها و جهت كارخانجات بسيار مفيد هستند زيرا هشدار دوگانه را با استفاده از فناوري نور قرمز LED و همچنين زنگ و زنگ قابل شنيدن براي جلب توجه همه كاركنان در محدوده آن موقعيت را ارائه مي دهند.

علائم خروج آتش نشاني

علائم خروج آتش نشاني براي همه شركت ها ضروري است تا كاربران را به خروج درست راهنمايي كنند.

روشنايي اضطراري

در طول آتش سوزي، برق رساني موجب افزايش خطر است ولي جهت امداد ، روشنايي براي كاركنان و مشتريان ضروري است تا از ايمن بيرون بيايند. چراغ اضطراري ارائه شده توسط و در حالت اضطراري جهت خروج و تخليه محل تا 3 ساعت كار مي كند.

پتو آتش

هيچ فضاي آشپزخانه بدون يك پتو آتش نشاني كامل نيست تا شعله هاي آتش خاموش شود. پتوي نسوز آتش نشاني در طيف وسيعي از اندازه و در هر مورد سخت يا نرم، قابل دسترسي است.

اسناد ايمني آتش نشاني و كابينۀ ذخيره سازي سند

ضروري است كه تمام مدارك آتش سوزي را كه يك افسر آتش نشاني نياز دارد مانند مدارك ايمني آتش نشاني شامل پرونده هاي مربوط به نگهداري تجهيزات آتش نشاني و برنامه هاي مرتبط با ساختمان، در يك مكان امن مانند كابينه ذخيره سازي ايمني قفل ايمني، حفظ كنيد.

جعبه كمكهاي اوليه

داشتن يك كيت كمك هاي اول با تمام متعلقات آن بصورت دست نخورده ضروري است. در طول سالها، كيت هاي مختلف و قطعات ممكن است مورد استفاده قرار گيرد، با اين وجود، شما نه تنها مسئوليت تهيه يك كيت كمك هاي اوليه را بر عهده داريد ، بلكه شما براي جايگزيني محصولات منقضي يا استفاده شده در كيت بايد پاسخ گو باشيد ، بنابراين اين فرصت را داشته باشيد تا نگاه كنيد و ببينيد چه چيزي گم شده است تا مطمئن شويد كه كسب و كار شما آمادگي كمك هاي اوليه تا رسيدن امداد را دارد.

يكي از موادي كه در تهيه لباس نسوز به كار مي رود آزبست (پنبه نسوزASBEST) مي باشد كه مقاومت زيادي در برابر آتش دارد. آزبست تركيبي از سيليكات هاي معدني مانند سيليكات منگنز و سيليكات آهن با تركيبات پيچيده اليافي و كريستالي مي باشد.لايه بيروني و پوشش روي لباس نسوز از جنس كولار آلومينيومي است و اين خاصيت آئينه بودن آن پرتوها و تشعشعات حرارتي را منعكس و حرارت را جذب نمي نمايد.

جنس و چگونگي ساخت لباس نسوز

يكي از موادي كه در تهيه لباس نسوز به كار مي رود آزبست (پنبه نسوزASBEST) مي باشد كه مقاومت زيادي در برابر آتش دارد. آزبست تركيبي از سيليكات هاي معدني مانند سيليكات منگنز و سيليكات آهن با تركيبات پيچيده اليافي و كريستالي مي باشد.لايه بيروني و پوشش روي لباس نسوز از جنس كولار آلومينيومي است و اين خاصيت آئينه بودن آن پرتوها و تشعشعات حرارتي را منعكس و حرارت را جذب نمي نمايد.

انواع لباس نسوز

الف : محافظ در برابر شعله :

با آن مي توان مستقيم وارد شعله شد و معمولا سه لايه هستند. وزن آن بين 7 تا 12 كيلوگرم بوده و در محيط هايي كه آتش حدود c ˚815 حرارت دارد مي توان از آن استفاده كرد

ب : محافظ در برابر حرارت :

اين نوع لباس در اماكن پرحرارت و معمولاً توسط كارگراني كه در قسمت كوره هاي مراكز صنعتي كار مي كنند استفاده مي شود. اين لباس ها معمولاٌ از چندين لايه از جنس آزبست با رويه آلومينيومي ساخته شده است.

آتش مهار

خصوصيات فرد استفاده كننده از لباس نسوز

:: آتش نشان حرفه اي باشد.

:: از نظر روحي ، رواني و جسمي سالم باشد.

:: لباس زير شخص استفاده كننده پلاستيكي نباشد و از جنس عايق مانند نخ باشد.

:: در صورت بروز هرگونه ناراحتي ناشي از حرارت، سريعاً محل را ترك نمايد.

:: حتي المقدور از لباس نسوز در فضاي باز استفاده شود.

:: به تعداد نفراتي كه در عمليات لباس نسوز پوشيده اند، به همان تعداد نفرات ديگر لباس پوشيده و در خارج از محيط آتش سوزي آماده باشند.

:: چنانچه لباس نسوز در عمليات پاره شد بايد سريعاً محل را ترك و لباس را تعويض كرد.

لباسهاي نسوز از نظر شكل به 2 شكل دو تكه و يك تكه وجود دارند كه بلوز بعضي از مدلهاي آنها داراي محلي براي بستن دستگاه تنفسي هواي فشرده مي باشند.لباس هاي نسوزي كه در آتش نشاني مورد استفاده قرار مي گيرد، معمولاً شامل بلوز، شلوار ، دستكش، چكمه و كلاه با نقاب شيشه اي ضخيم مي باشد.

چگونگي ورود به محل حريق با لباس نسوز

جهت خنك كردن فرد آتش نشان با لباس نسوز نبايد از آب استفاده كرد، چون بر اثر حرارت آب بخار و از طريق درزهاي لباس وارد لباس مي باش. ولي مي توان بصورت مهپاش جهت خنك كردن محيط و مسير ورود آتش نشان استفاده نمود.بدليل عدم ديد كافي و ناآشنايي با محل نبايد با لباس نسوز وارد فضاي بسته گشت . در عمليات بايد 2 نفر لباس نسوز پوشيده تا اگر براي نفر اول مشكلي پيش آمد نفر دوم او را كمك كند.لباسهاي نسوز بايد بعد از هر عمليات مورد بازديد قرار گيرد و در صورت نياز با آب و موا شوينده شسته شده و خشك گردد. از سالم بودن لباس اطمينان حاصل و آن را در جاي مخصوص قرار داده و براي عمليات بعدي آماده نگه مي داريم.

لباسهاي محافظ در برابر مواد شيميايي

اين لباسها مقاوم در برابر مواد شيميايي مي باشند و از جنسهاي مختلفي چون *PVC ، *پارچه پلي اميد با پوشش 2لايه از جنس بوتيل و با لايه بيروني از جنس ويتون ، * مجموعه از مواد پليمري كه باعث مقاومت پارچه مي شود ، * مواد پلاستيكي و مواد عالي پليمري تهيه شده اند كه بعضاً مجهز به سيستم تحويه هوا مي باشند و در مدلهاي مخلف ذيل موجود مي باشند:

• لباس شيميائي ترل كِم 1000

• لباس شيميائي ترل كم سوپر

• لباس شيميائي ترل كم فوق سوپر

• لباس شيميائي ترل كم مدل VPS

• لباس شيميائي مدل TLU با كاربرد محدود

• لباس شيميايي ترل كم مدل HPS

• لباسهاي حفاظتي شيميائي مجهز به سيستم جريان هوا

• لباس تركيبي منعكس كننده حرارت و مقاوم در برابر مواد شيميايي

محافظت كننده سر و صورت

اين محافظت كننده از جنس 100% نومكس دولايه مي باشد و مانعي براي ديد شخص استفاده كننده بوجود نمي آورد.

چكمه هاي مقاوم در برابر مواد شيميائي

اين نوع چكمه ها داراي استاندارد ايمني EN 145 بوده و از جنس پولي يورتان براي حد اكثر حفاظت ساخته شده و صد جرقه و آنتي استاتيك مي باشد.

دستكش هاي محافظ در برابر مواد شيميائي

پتو نسوز

اين دستكش ها چند منظوره بوده و در مقابل مواد شيميائي جامد، مايع و گاز دستها را محافظت مي كند. لايه بيروني آن از جنس PVC و آستر داخلي آن از جنس كتان با كيفيت زياد ساخته شده است و در برابر عوامل فيزيكي مانند خراشيدگي و سائيدگي مقاوم بوده و طول آن 35 سانتي متر است.

لباس هاي محافظ در برابر تشعشعات راديو اكتيو

در طبيعت و در شرايط معمولي موادي يافت مي شود كه از اتم هاي آنها پرتوهائي ساطع مي شود. اين مواد را راديو اكتيو يا پرتو زا گويند. اين ذرات به سه گونۀ آلفا α ، بتا β و گاما γ مي باشند.يك ورقه كاغذ مي تواند ذره آلفا و يك ورقۀ آلومينيومي به قطر 3 ميلي متر مي تواند ذرۀ بتا و يك جدار سربي به قطر 7 سانتيمتر مي تواند باعث توقف پرتو گاما گردد.

اطفا حريق

وسايل و لباس هاي حفاظت انفرادي

حفاظت بدن :

هنگام كار با مواد پرتوزا بر حسب مورد استفاده از روپوش هاي پارچه اي ساده ، لباس هاي مخصوص حفاظتي كامل و روپوش هاي آزمايشگاهي بر حسب نوع كار و محيط كار و عمليات متفاوت و متنوع مي باشد.اين روپوش ها مي توانند از جنس پارچه هاي معمولي و روشن و بعضاً پلاستيكي ضد اسيد و نسوز باشد.

حفاظت پاها :

جهت جلوگيري از انتشار آلودگي از محل كار و عمليات به ساير نقاط و همچنين حفظ و نگهداري پاها استفاده از كفش هاي مناسب لازم مي باشد. اين كفشها بايد ساده و سفيد رنگ و قابل رفع آبودگي باشد، كف اين كفشها بايد لاستيكي و يا پلاستيكي بدون شيار باشد تا ذرات آلوده لابلاي شيارها قرار نگيرد. در آزمايشگاه هاي مواد پرتوزا بايد جورابها تعويض و جوراب سفيد آزمايشگاهي پوشيده شود. پس از كار و عمليات بايد كفش ، لباس و دستها با دستگاه هاي كنترل آلودگي پرتويابي شود و در صورت اطمينان از پاك بودن آنها محل را ترك كرد.

حفاظت دست ها :

بر حسب نوع كار و مواد آلاينده مجموعه اي از دستكش هاي آزمايشگاهي وجود دارد.

حفاظت دهان و بيني :

يكي از مسيرهاي آلودگي داخلي كه از اهمين خاصي برخوردار است عبور مواد پرتوزاي معلق در هوا يا گاز و بخارات آلوده از طريق دهان و بيني به مجاري تنفسي از جمله ريه ها مي باشند كه اختلالات ناشي از آن بسيار زياد است.براي حفاظت بر حسب شرايط محيط و چگونگي توزيع و پراكندگي ذرات گرد و غبار آلوده و يا گازها و بخارات راديواكتيو و ابعاد ذرات تشكيل دهنده آنها از فيلتر و ماسك هاي مختلف استفاده مي شود.اين نوع ماسك ها از نوع ساده كاغذي شروع و به ماسك هاي تمام صورت مجهز به كپسول اكسيژن كاملاً آب بندي شده، منتهي مي شوند.

اعلام حريق

حفاظت چشم و موي سر :

در بعضي از محل هاي كار و عمليات احتمال قطره هاي محلول مواد پرتوزا بر روي صورت و چشم وجود دارد. حفاظت چشم توسط عينك هاي مناسب ضروري مي باشد كه با توجه به شرايط كار و محلول هاي راديواكسستيو متنوع مي باشند.در مكانهايي كه احتمال گرد و غبار آلوده و يا محلول هاي راديو اكتيو وجود دارد براي جلوگيري از آلودگي موهاي سر بايد از كلاه هاي پارچه اي و پلاستيكي مناسب استفاده كرد.

لباس يكبار مصرف

Image result for ‫كپسول اتش نشاني‬‎

تجهيزات ايمني و آتش نشاني كه هر محل كسب و كار متفاوت به آن نياز دارد

جعبه آتش نشاني

با توجه به اينكه ساختار هر كسب و كاري متفاوت است، اما برخي از قطعات اصلي تجهيزات ايمني و آتش نشاني وجود دارد كه هر سازمان در محيط اداري، انبار يا كارخانه به آن نياز دارد. بارها پيش آمده كه شنيده باشيم يا حتي تجربه كرده باشيم كه وجود يك كپسول آتش نشاني و يا يك جعبه آتش نشاني (فايرباكس) در محل كار يا منزل باعث شده خسارت حادثه به وجود آمده بسيار پايين بيايد.

دستكش نيتريل

در اين مقاله شركت آتشران به توضيح اصلي ترين تجهيزاتي مي پردازد كه لازم است در هر محل كسب و كار، خانه، انبار و ... وجود داشته باشد.

كپسول هاي اتش نشاني

اولين چيزي كه در مورد اطفا حريق و ايمني در برابر آتش سوزي به نظر مي مي آيد كپسول هاي آتش نشاني است. هر فضاي كاري نياز به حداقل يك كپسول آتش نشاني دارد. تعداد و انواع مختلف خاموش كننده هاي مورد نياز با توجه به اندازه محل شما و همچنين نوع خطرات آتش سوزي مربوط به دفتر، كارخانه يا انبار شما بستگي دارد، اما قطعا نياز به يك يا چند مورد زير خواهد بود:

كپسول آتش نشاني

خاموش كننده دي اكسيد كربن: براي تمام خطرات الكتريكي و جايي كه مايعات قابل اشتعال و غيره در حال استفاده هستند به عنوان مواد حساس و ظريف بي ضرر و ايده آل است.

خاموش كننده فوم آتش نشاني: يك راه حل مناسب براي استفاده از چند ريسك. خمير شيميايي خيس مانند روغن هاي سوختني را سرد و سوزاندن دوباره شعله هاي آتش را كاهش مي دهد.

خاموش كننده آب: اين نوع كپسول ها بصورت اسپري عمل كرده و مخصوص آتش سوزي هاي مواد چوبي و كاغذي است.

خاموش كننده پودر: مي تواند بيشترين آتش سوزي را كه شامل چوب، كاغذ، مايعات قابل اشتعال و الكتريكي مي شود، رفع كند. پودر آتش نشاني نيز مي تواند در آتش سوزي خودرو استفاده شود و مي تواند در اتومبيل يا وسايل نقليه تجاري نصب شود.

آتش نشاني براي آپارتمان

سيستم هاي اعلام حريق آتش نشاني

آلارم آتش براي هر ساختمان در يك كسب و كار ضروري است و بايد به كار گرفته شود. ما طيف گسترده اي از سيستم هاي اعلام حريق در اختيار داريم كه هر دو باتري و يا برق كار مي كنند. آلارم هاي بصري نيز براي انبارها و جهت كارخانجات بسيار مفيد هستند زيرا هشدار دوگانه را با استفاده از فناوري نور قرمز LED و همچنين زنگ و زنگ قابل شنيدن براي جلب توجه همه كاركنان در محدوده آن موقعيت را ارائه مي دهند.

علائم خروج آتش نشاني

علائم خروج آتش نشاني براي همه شركت ها ضروري است تا كاربران را به خروج درست راهنمايي كنند.

روشنايي اضطراري

در طول آتش سوزي، برق رساني موجب افزايش خطر است ولي جهت امداد ، روشنايي براي كاركنان و مشتريان ضروري است تا از ايمن بيرون بيايند. چراغ اضطراري ارائه شده توسط و در حالت اضطراري جهت خروج و تخليه محل تا 3 ساعت كار مي كند.

پتو آتش

هيچ فضاي آشپزخانه بدون يك پتو آتش نشاني كامل نيست تا شعله هاي آتش خاموش شود. پتوي نسوز آتش نشاني در طيف وسيعي از اندازه و در هر مورد سخت يا نرم، قابل دسترسي است.

اسناد ايمني آتش نشاني و كابينۀ ذخيره سازي سند

ضروري است كه تمام مدارك آتش سوزي را كه يك افسر آتش نشاني نياز دارد مانند مدارك ايمني آتش نشاني شامل پرونده هاي مربوط به نگهداري تجهيزات آتش نشاني و برنامه هاي مرتبط با ساختمان، در يك مكان امن مانند كابينه ذخيره سازي ايمني قفل ايمني، حفظ كنيد.

جعبه كمكهاي اوليه

داشتن يك كيت كمك هاي اول با تمام متعلقات آن بصورت دست نخورده ضروري است. در طول سالها، كيت هاي مختلف و قطعات ممكن است مورد استفاده قرار گيرد، با اين وجود، شما نه تنها مسئوليت تهيه يك كيت كمك هاي اوليه را بر عهده داريد ، بلكه شما براي جايگزيني محصولات منقضي يا استفاده شده در كيت بايد پاسخ گو باشيد ، بنابراين اين فرصت را داشته باشيد تا نگاه كنيد و ببينيد چه چيزي گم شده است تا مطمئن شويد كه كسب و كار شما آمادگي كمك هاي اوليه تا رسيدن امداد را دارد.

يكي از موادي كه در تهيه لباس نسوز به كار مي رود آزبست (پنبه نسوزASBEST) مي باشد كه مقاومت زيادي در برابر آتش دارد. آزبست تركيبي از سيليكات هاي معدني مانند سيليكات منگنز و سيليكات آهن با تركيبات پيچيده اليافي و كريستالي مي باشد.لايه بيروني و پوشش روي لباس نسوز از جنس كولار آلومينيومي است و اين خاصيت آئينه بودن آن پرتوها و تشعشعات حرارتي را منعكس و حرارت را جذب نمي نمايد.

جنس و چگونگي ساخت لباس نسوز

يكي از موادي كه در تهيه لباس نسوز به كار مي رود آزبست (پنبه نسوزASBEST) مي باشد كه مقاومت زيادي در برابر آتش دارد. آزبست تركيبي از سيليكات هاي معدني مانند سيليكات منگنز و سيليكات آهن با تركيبات پيچيده اليافي و كريستالي مي باشد.لايه بيروني و پوشش روي لباس نسوز از جنس كولار آلومينيومي است و اين خاصيت آئينه بودن آن پرتوها و تشعشعات حرارتي را منعكس و حرارت را جذب نمي نمايد.

انواع لباس نسوز

الف : محافظ در برابر شعله :

با آن مي توان مستقيم وارد شعله شد و معمولا سه لايه هستند. وزن آن بين 7 تا 12 كيلوگرم بوده و در محيط هايي كه آتش حدود c ˚815 حرارت دارد مي توان از آن استفاده كرد

ب : محافظ در برابر حرارت :

اين نوع لباس در اماكن پرحرارت و معمولاً توسط كارگراني كه در قسمت كوره هاي مراكز صنعتي كار مي كنند استفاده مي شود. اين لباس ها معمولاٌ از چندين لايه از جنس آزبست با رويه آلومينيومي ساخته شده است.

آتش مهار

خصوصيات فرد استفاده كننده از لباس نسوز

:: آتش نشان حرفه اي باشد.

:: از نظر روحي ، رواني و جسمي سالم باشد.

:: لباس زير شخص استفاده كننده پلاستيكي نباشد و از جنس عايق مانند نخ باشد.

:: در صورت بروز هرگونه ناراحتي ناشي از حرارت، سريعاً محل را ترك نمايد.

:: حتي المقدور از لباس نسوز در فضاي باز استفاده شود.

:: به تعداد نفراتي كه در عمليات لباس نسوز پوشيده اند، به همان تعداد نفرات ديگر لباس پوشيده و در خارج از محيط آتش سوزي آماده باشند.

:: چنانچه لباس نسوز در عمليات پاره شد بايد سريعاً محل را ترك و لباس را تعويض كرد.

لباسهاي نسوز از نظر شكل به 2 شكل دو تكه و يك تكه وجود دارند كه بلوز بعضي از مدلهاي آنها داراي محلي براي بستن دستگاه تنفسي هواي فشرده مي باشند.لباس هاي نسوزي كه در آتش نشاني مورد استفاده قرار مي گيرد، معمولاً شامل بلوز، شلوار ، دستكش، چكمه و كلاه با نقاب شيشه اي ضخيم مي باشد.

چگونگي ورود به محل حريق با لباس نسوز

جهت خنك كردن فرد آتش نشان با لباس نسوز نبايد از آب استفاده كرد، چون بر اثر حرارت آب بخار و از طريق درزهاي لباس وارد لباس مي باش. ولي مي توان بصورت مهپاش جهت خنك كردن محيط و مسير ورود آتش نشان استفاده نمود.بدليل عدم ديد كافي و ناآشنايي با محل نبايد با لباس نسوز وارد فضاي بسته گشت . در عمليات بايد 2 نفر لباس نسوز پوشيده تا اگر براي نفر اول مشكلي پيش آمد نفر دوم او را كمك كند.لباسهاي نسوز بايد بعد از هر عمليات مورد بازديد قرار گيرد و در صورت نياز با آب و موا شوينده شسته شده و خشك گردد. از سالم بودن لباس اطمينان حاصل و آن را در جاي مخصوص قرار داده و براي عمليات بعدي آماده نگه مي داريم.

لباسهاي محافظ در برابر مواد شيميايي

اين لباسها مقاوم در برابر مواد شيميايي مي باشند و از جنسهاي مختلفي چون *PVC ، *پارچه پلي اميد با پوشش 2لايه از جنس بوتيل و با لايه بيروني از جنس ويتون ، * مجموعه از مواد پليمري كه باعث مقاومت پارچه مي شود ، * مواد پلاستيكي و مواد عالي پليمري تهيه شده اند كه بعضاً مجهز به سيستم تحويه هوا مي باشند و در مدلهاي مخلف ذيل موجود مي باشند:

• لباس شيميائي ترل كِم 1000

• لباس شيميائي ترل كم سوپر

• لباس شيميائي ترل كم فوق سوپر

• لباس شيميائي ترل كم مدل VPS

• لباس شيميائي مدل TLU با كاربرد محدود

• لباس شيميايي ترل كم مدل HPS

• لباسهاي حفاظتي شيميائي مجهز به سيستم جريان هوا

• لباس تركيبي منعكس كننده حرارت و مقاوم در برابر مواد شيميايي

محافظت كننده سر و صورت

اين محافظت كننده از جنس 100% نومكس دولايه مي باشد و مانعي براي ديد شخص استفاده كننده بوجود نمي آورد.

چكمه هاي مقاوم در برابر مواد شيميائي

اين نوع چكمه ها داراي استاندارد ايمني EN 145 بوده و از جنس پولي يورتان براي حد اكثر حفاظت ساخته شده و صد جرقه و آنتي استاتيك مي باشد.

دستكش هاي محافظ در برابر مواد شيميائي

پتو نسوز

اين دستكش ها چند منظوره بوده و در مقابل مواد شيميائي جامد، مايع و گاز دستها را محافظت مي كند. لايه بيروني آن از جنس PVC و آستر داخلي آن از جنس كتان با كيفيت زياد ساخته شده است و در برابر عوامل فيزيكي مانند خراشيدگي و سائيدگي مقاوم بوده و طول آن 35 سانتي متر است.

لباس هاي محافظ در برابر تشعشعات راديو اكتيو

در طبيعت و در شرايط معمولي موادي يافت مي شود كه از اتم هاي آنها پرتوهائي ساطع مي شود. اين مواد را راديو اكتيو يا پرتو زا گويند. اين ذرات به سه گونۀ آلفا α ، بتا β و گاما γ مي باشند.يك ورقه كاغذ مي تواند ذره آلفا و يك ورقۀ آلومينيومي به قطر 3 ميلي متر مي تواند ذرۀ بتا و يك جدار سربي به قطر 7 سانتيمتر مي تواند باعث توقف پرتو گاما گردد.

اطفا حريق

وسايل و لباس هاي حفاظت انفرادي

حفاظت بدن :

هنگام كار با مواد پرتوزا بر حسب مورد استفاده از روپوش هاي پارچه اي ساده ، لباس هاي مخصوص حفاظتي كامل و روپوش هاي آزمايشگاهي بر حسب نوع كار و محيط كار و عمليات متفاوت و متنوع مي باشد.اين روپوش ها مي توانند از جنس پارچه هاي معمولي و روشن و بعضاً پلاستيكي ضد اسيد و نسوز باشد.

حفاظت پاها :

جهت جلوگيري از انتشار آلودگي از محل كار و عمليات به ساير نقاط و همچنين حفظ و نگهداري پاها استفاده از كفش هاي مناسب لازم مي باشد. اين كفشها بايد ساده و سفيد رنگ و قابل رفع آبودگي باشد، كف اين كفشها بايد لاستيكي و يا پلاستيكي بدون شيار باشد تا ذرات آلوده لابلاي شيارها قرار نگيرد. در آزمايشگاه هاي مواد پرتوزا بايد جورابها تعويض و جوراب سفيد آزمايشگاهي پوشيده شود. پس از كار و عمليات بايد كفش ، لباس و دستها با دستگاه هاي كنترل آلودگي پرتويابي شود و در صورت اطمينان از پاك بودن آنها محل را ترك كرد.

حفاظت دست ها :

بر حسب نوع كار و مواد آلاينده مجموعه اي از دستكش هاي آزمايشگاهي وجود دارد.

حفاظت دهان و بيني :

يكي از مسيرهاي آلودگي داخلي كه از اهمين خاصي برخوردار است عبور مواد پرتوزاي معلق در هوا يا گاز و بخارات آلوده از طريق دهان و بيني به مجاري تنفسي از جمله ريه ها مي باشند كه اختلالات ناشي از آن بسيار زياد است.براي حفاظت بر حسب شرايط محيط و چگونگي توزيع و پراكندگي ذرات گرد و غبار آلوده و يا گازها و بخارات راديواكتيو و ابعاد ذرات تشكيل دهنده آنها از فيلتر و ماسك هاي مختلف استفاده مي شود.اين نوع ماسك ها از نوع ساده كاغذي شروع و به ماسك هاي تمام صورت مجهز به كپسول اكسيژن كاملاً آب بندي شده، منتهي مي شوند.

اعلام حريق

حفاظت چشم و موي سر :

در بعضي از محل هاي كار و عمليات احتمال قطره هاي محلول مواد پرتوزا بر روي صورت و چشم وجود دارد. حفاظت چشم توسط عينك هاي مناسب ضروري مي باشد كه با توجه به شرايط كار و محلول هاي راديواكسستيو متنوع مي باشند.در مكانهايي كه احتمال گرد و غبار آلوده و يا محلول هاي راديو اكتيو وجود دارد براي جلوگيري از آلودگي موهاي سر بايد از كلاه هاي پارچه اي و پلاستيكي مناسب استفاده كرد.

لباس يكبار مصرف

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 11
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 38
  • بازدید سال : 189
  • بازدید کلی : 7926
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه